Rotting Christ

Allt þungarokk (Thrash Metal, Black Metal, Doom Metal, Death Metal, Speed Metal, Heavy Metal...)

Moderator: Meðstjórnendur

Rotting Christ

Postby Berserkur » Fri Nov 06, 2009 8:41 pm

Nýja Rotting Christ platan var tekin upp frá júlí til október undir Ólympus fjalli , þar sem forn-grikkir héldu að væri aðsetur guðanna. Nokkuð er um gestasöng og þar á meðal söngvari Primordial og grískur kór. Leynivopnið í margbreytilegum gestalista er svo amerísk-fædda gríska söngkonan Diamanda Galas en Wikipedia lýsir henni svo:
Known for her expert piano as well as her distinctive, operatic voice, which has a three and a half octave range, Galás has been described as "capable of the most unnerving vocal terror"[1]. Galás often shrieks, howls, and seems to imitate glossolalia in her performances
Galas hefur t.d. unnið með meðlimum Led Zeppelin, Depeche mode.

Líklegur útgáfudagur á þessari 10 laga plötu er 15. febrúar á Season of Mist.

RC á örugglega eftir að fanga mig með tilraunamennsku, þjóðlegu ívafi og mikilfenglegum bræðingi af stefum sem hljóma stærri en geimurinn.

Meira hér frá manneskju sem fylgdist með þeim í stúdíóinu:
http://metalzone.gr/articles.php?action ... 19&lang=en
Berserkur
Styrktaraðili dordingull.com

Postby Hræsvelgr » Fri Nov 06, 2009 10:06 pm

Diamanda Galas? for real? O_o

ég verð að tékka á þessu
þessi undirskrift er fræg tilvitnun
Hræsvelgr
1. stigs nörd

Postby Alfreð Þór » Fri Nov 06, 2009 10:30 pm

Nice :brosandiogsvalur
"Nothing should be out of Bounds for Black Metal".

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby Balance » Fri Nov 06, 2009 10:37 pm

Ég er mjög spenntur.
Balance
5. stigs nörd

Postby Hamfari » Sat Nov 07, 2009 1:04 am

Díamanda galar :O
Image
Hamfari

Postby Torturekiller » Sat Nov 07, 2009 3:43 pm

Mjög áhugavert stöff
Image
Torturekiller
3. stigs nörd

Postby T-Bone » Sat Nov 07, 2009 9:35 pm

Frábært, vonandi taka þeir eitthvað nýtt þegar þeir spila hérna!
T-Bone
1. stigs nörd

Postby TMS » Sun Nov 08, 2009 5:00 pm

Diamanda Galas?
þetta verð ég að heyra
TMS
Töflunotandi

Postby Atli Jarl » Mon Dec 07, 2009 1:31 pm

Ekki nóg með að Diamanda Galas sé gestur á plötunni, heldur er það í hennar eigin lagi. Rotting Christ eru að covera lag hennar "Orders From The Dead" af plötunni Defixiones, Will and Testament, Orders From The Dead, en Sakis samdi nýja tónlist undir vókalinn hennar.

Image

Það styttist í þetta. :hyper
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Gengur a vatni » Mon Dec 07, 2009 7:40 pm

atli - ertu kominn með eitthvað sem maður getur sníkt af þér?
Gengur a vatni
alveg eins og jesú

Postby Atli Jarl » Mon Dec 07, 2009 7:43 pm

Gengur a vatni wrote:atli - ertu kominn með eitthvað sem maður getur sníkt af þér?

Nei, ég veit ekkert meira en aðrir ennþá, það er ekki búið að birta cover né tracklista heldur, svo í rauninni veit ég bara um þennan eina lagatitil.

Ég er jú kominn með promostöff, nýju útfærsluna á logoinu og plötutitlinum, en ekkert fyrir eyrun.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Kokkaljós » Mon Dec 07, 2009 8:04 pm

Ég ætla að skoða þetta, bara út af diamanda galas.
HOT SEX
Kokkaljós
2. stigs nörd

Postby Balance » Mon Dec 07, 2009 8:19 pm

ΧΞΣ

Sakis hefur oft verið í bol með þessu á, hvað þýðir þetta eiginlega? :scratchchin
Balance
5. stigs nörd

Postby Kurdor » Mon Dec 07, 2009 9:19 pm

Balance wrote:ΧΞΣ

Sakis hefur oft verið í bol með þessu á, hvað þýðir þetta eiginlega?

666.

Ég keypti svona bol á Hellfest, lítið Rotting Christ logo á annarri erminni. Mjög kúl dót.
Hvar er þú böl kannt,
kveð þú það bölvi að
og gef-at þínum fjándum frið.
Kurdor
Haukur Bragason

Postby Atli Jarl » Tue Dec 29, 2009 1:58 pm

Image

1. Aealo
    2. Eon Aenaos
    3. Demonon Vrosis
    4. Noctis Era
    5. dub-sag-ta-ke
    6. Fire Death And Fear
    7. Nekron lahes...
    8. ...Pir Threontai
    9. Thou Art Lord
    10. Santa Muerte
    11. Orders From The Dead (Diamanda Galas Cover)

Line-up:

Sakis Tolis - Vocals, Guitars, Keyboards
George Bokos - Guitars
Andreas Lagios - Bass
Themis Tolis - Drums

Guest members:
Magus (Necromantia) - Vocals
Alan A. Nemtheanga (Primordial) - Vocals
Diamanda Galas - Vocals on "Orders From The Dead"

The album also features Pliades (the traditional choir from Ipiros), Daemonia
Nymphe and Dirty Granny Tales.

Release dates:
February 15 - Europe
February 23 - USA

The CD was recorded between July and October 2009 at Lunatach Studios in
Katerini, Greece.
Produced by Sakis Tolis.

Cover art and layout by Jérôme.

'Aealo' is the transcription of an ancient Greek word into the Latin alphabet.
It means thrashing, catastrophe or destruction and reflects the musical and
lyrical content of the album.

Fékk hana senda í morgun....er orðlaus....Sakis gefur þjóðlagatónlist algerlega nýja merkingu á þessari plötu en allir kórar, hljóðfæri, synthar og söngur í lögunum eru í multilayer útsetningum af epízkum skala. Hún er gersamlega frábrugðin fyrri verkum í nær alla staði fyrir utan nokkrar trademark RC melódíur. Hún kom mér heilmikið á óvart og ég er enn að velta vöngum yfir henni, en stórvirki er þessi plata og ég sat hreinlega agndofa af lotningu yfir coverinu af Orders From The Dead.....RC + Diamanda Galas er eitthvað það almagnaðasta sem ég hef heyrt í tónlist frá upphafi.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Tue Dec 29, 2009 4:09 pm

:hyper
Balance
5. stigs nörd

Postby Alfreð Þór » Tue Dec 29, 2009 5:58 pm

:crazy

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby T-Bone » Tue Dec 29, 2009 7:01 pm

Djöfull er ég spenntur fyrir þessari plötu núna! :hyper
T-Bone
1. stigs nörd

Postby Azrael » Tue Dec 29, 2009 10:27 pm

úff, þetta hljómar andskoti spennandi :bow
Jóhann Ingi
Azrael
Byrjandi á töflunni

Postby Atli Jarl » Tue Dec 29, 2009 10:38 pm

Azrael wrote:úff, þetta hljómar andskoti spennandi :bow

Bjór og Rotting á næstu dögum? :scratchchin
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Kurdor » Wed Dec 30, 2009 1:00 am

Ég er búinn að heyra þessa plötu hjá Atla og hún hljómar virkilega vel (ef frá er talið seinasta lagið með þessari Galas þarna, sem er gubb), þjóðlaga-elementið er kýlt allverulega upp og margt forvitnilegt á ferð, án þess þó að einkennandi stíll RC fái að fjúka. Þetta er allt öðruvísi plata en annað efni þeirra og margir munu örugglega vera fýldir yfir metal-skorti. Þetta ætti a.m.k. að hrista síðustu pandabirnina af þeim.

Þetta er engin Theogonia - en þetta er verulega áhugaverð plata.
Hvar er þú böl kannt,
kveð þú það bölvi að
Kurdor
Haukur Bragason

Postby Analkunta » Wed Dec 30, 2009 2:04 pm

Sammála Kurdor. Þetta er þrusufín plata... nema síðasta lagið, ég var bara alls ekki að falla fyrir því.
---Þórður anarkóbóhedónisti
Veistu ekki hver ég er?!

Which ones? Who are they? Who the fuck are you talking to? FUCK THEM!

The important thing to remember is that you are dealing with a person who has essentially placed a twig on their head and expects you to believe they are a tree.
Analkunta
4. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Wed Dec 30, 2009 2:37 pm

Hahaha. Diamanda Galás er svo sannarlega ekki fyrir hvern sem er, en þessi samsuða.....ég bara næ ekki hvernig þið getið ekki fílað þetta. Drone'ið í vókalnum hennar, monotonous, rasping röddin hennar ofan á þennan stórkostlega epíska og fallega rythma sem Sakis samdi undir hann.

Uppáhaldið mitt með RC held ég bara ásamt Sanctus Diavolos laginu, en bæði lög eru einmitt þessi hægi sinister droning rythmi. Svo finnst mér textinn í Orders From The Dead algert æði og kann hann nánast utanaf og það sem ég gargaði með kellingunni þegar ég hlustaði á þetta í fyrsta sinn.

ÆLOFITT!!

Diamanda Galás makes an appearance on the new release of Greece's most famous metal band, Rotting Christ. In it, Sakis writes new music for a cover version of Orders from the Dead from Galás' Defixiones, Will and Testament album. "It is a huge honour for our band to have Diamanda Galás on our new album", Sakis stated. "Getting her approval to use her voice as it can be originally heard in her 'Orders from the Dead' song feels like we did the most successful cover in our career, with one of the most soulful songs in the history of music. The dead are still waiting for their justification..." To which Diamanda responded: "This cover is superlative and reflective of hard work. I share with Sakis the desire not to see Greece burn to the ground without a fight." Watch for the album to be released in February 2010 in Europe and the U.S.
Last edited by Atli Jarl on Wed Dec 30, 2009 11:47 pm, edited 1 time in total.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Atli Jarl » Sat Jan 02, 2010 9:04 am

Ég er kominn á þá skoðun eftir stanslausa hlustun síðan hún lenti að þetta sé þeirra besta plata. Ekki út af magni metals eða myrkum pælingum, heldur eru þjóðlegar nótur og einlægar lagasmíðar Sakis og sérstaklega vókallinn hjá kallinum á plötunni algerlega stórfenglegar. Á köflum syngur hann eins og andsetinn og reiðin og gremjan í söngnum leynir sér alls ekki. Mér er spurn hvort ástandið í Grikklandi um þessar mundir, fjárhagshamfarir á næsta leiti og stjórnmálaspilling sem er að ríða landinu að fullu séu stærstu áhrifavaldar lagasmíðanna?

Það er ekki til veikur punktur á henni, ekki einn einasti og sem concept plata, þá inniheldur hún bezta hugsanlega flæði sem ég hef heyrt á nokkurri plötu frá upphafstónum og þar til rödd Diamanda Galás fade'ar út í lokin.

Ef þeir taka ekki Aealo-Eon Aenaos, Noctis Era og ..Pir Threontai hérna á landi á Andkristni í apríl, þá verð ég verulega vonsvikinn því innanstokksmunir eru í verulegri hættu hérna þegar þau eru sett á blast.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Gengur a vatni » Sat Jan 02, 2010 1:29 pm

þjóðlagaþema? er þetta þá í ætt við kawir?
www.currents-online.com
Currents - Postholf 666 - 121 Reykjavik
Gengur a vatni
alveg eins og jesú

Postby Atli Jarl » Sat Jan 02, 2010 4:44 pm

Gengur a vatni wrote:þjóðlagaþema? er þetta þá í ætt við kawir?

Nei. Þetta er alfarið Rotting Christ, þetta er einstakt.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby WorldDownfall » Sun Jan 03, 2010 12:35 am

TMS wrote:Diamanda Galas?
þetta verð ég að heyra
Carve me up, slice me apart
Suck my guts and lick my heart
Chop me up, I like to be hurt
Drink my marrow and blood for dessert
WorldDownfall
Töflunotandi

Postby Balance » Sun Jan 03, 2010 2:10 am

Engin önnur en frænka Julio Iglesias!

:bow :bow :bow
Balance
5. stigs nörd

Postby Berserkur » Sun Jan 03, 2010 3:14 pm

Búinn að renna henni í gegn 2-3 svar. Er ansi hrifinn. Vélræni villimannatakturinn gerir góða hluti og þjóðlega dótið( þó ég hefði viljað sjá aðeins meira af því). Galas lagið held ég að venjist.
Atli Jarl wrote:-Eon Aenaos, Pir Threontai

Þessi voru stórgóð.

Nýji singúllinn er líka að gera sig:
http://www.youtube.com/watch?v=OMNWUWasSgc
Berserkur

Postby Atli Jarl » Sun Jan 03, 2010 3:22 pm

Ég fékk góðan félaga í Patras til að þýða fyrir mig forn-grízkuna í titlunum:

01. Aealo ("Conquered / Fallen" notað í grízkum sögubókum er rætt er um fall Konstantínópel árið 1453)
02. Eon Aenaos ("Timeless Century")
03. Demonon Vrosis ("Eating of Demons")
04. Noctis Era ("Era of Night")
05. dub-sag-ta-ke (Ekki hugmynd hvað þetta er......)
07. Nekron Iahes... ("Screams of the Dead")
08. ...Pir Threontai (.."in the[sic] terrorizing fire") Threontai = plural form of θρεομαι threomai (to wail); to clamor, i.e. (by implication) to frighten:-trouble.
10. Santa Muerte ("St. Death" "Blessed Death")
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Atli Jarl » Mon Jan 04, 2010 7:00 pm

PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Atli Jarl » Wed Jan 13, 2010 6:53 pm

Fyrsta rívjúið um plötuna komið á netið, (sem ég hef fundið allavega) og fær hún 6/6 eða fullt hús stiga þarna.

Rotting Christ - Aealo [featured album]

(Season Of Mist) Total Time: 48:00

Εις ΑΡΕΑ : «ΑΡΡΗΚΤ’, ΟΜΒΡΙΜΟΘΥΜΕ, ΜΕΓΑΣΘΕΝΕΣ, ΑΛΚΙΜΕ ΔΑΙΜΟΝ ΟΠΛΟΧΑΡΗΣ, ΑΔΑΜΑΣΤΕ, ΒΡΟΤΟΚΤΟΝΕ, ΤΕΙΧΙΣΙΠΛΗΤΑ ΑΡΕΣ ΑΝΑΞ, ΟΠΛΟΔΟΥΠΕ, ΦΟΝΟΙΣ ΠΕΠΑΛΑΓΜΕΝΟΣ ΑΙΕΙ, ΑΙΜΑΤΙ ΑΝΔΡΟΦΟΝΩΙ ΧΑΙΡΩΝ, ΠΟΛΕΜΟΚΛΟΝΕ, ΦΡΙΚΤΕ, ΟΣ ΠΟΘΕΕΙΣ ΞΙΦΕΣΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΕΓΧΕΣΙ ΔΗΡΙΝ ΑΜΟΥΣΟΝ…»

This is the tenth full length album for the Hellenic metal band and to be honest I’ve been expecting it as nothing else...Many guest appearances embellish this album such as Daemonia Nymphe, The Magus (Necromantia, Thou Art Lord, Diabolos Rising, N.A.O.S. and more), Alan A. Nemtheanga (Primordial), Diamanda Galas and Dirty Granny Tales.
The traditional choir from Ipiros called Pliades had the first role among the guests since they participate at almost every song of the album.
Let’s analyze Aealo song by song and see what we’ve got here:

“Aealo” begins and with it the army starts its infernal marching. Choir and up tempo rhythms make their presence, along with a battle atmosphere that is interspersed not only in this track but in the whole album.
“Eon Aenaos” has a rhythmic rotation so intense that can only bring in mind preparation for battle. Melody and ferocity, great solos and exploding riffing can be found in here.
“Demonon Vrosis” opens with a repetition from Daemonia Nymphe, riffs that bring to mind “Athanati Este” and make “Demonon Vrosis” its righteous successor. Emotional solos and an outburst that signals the beginning of war.
“Noctis Era”…and the war has definitely started! Staccato drumming, astonishing vocals and riffs that have been given from Άρης (Mars) himself! A song with an unbelievable dynamic character. He who shall hear it and only he, shall understand what I’m talking about…
“Dub-sag-ta-ke” is a song with many ethnic elements, up and mid tempo rhythms and images of bloodred conflicts.
“Fire Death And Fear” is another rhythmic orgy with ethnic elements, a musical catalepsy that enhances and evolves the need of the concept.
“Nekron Iahes…” is a lament from Ipiro that can only create emotions of loss.
“…Pir Threontai”, epical and solid, with riffs taken from the forgotten past of Hellenic tradition and the appearance of The Magus who adds a sense of ancient mysticism that is always needed…
“Thou Art Lord” with Alan A.Nemtheanga and the sounds of a military march, classical ROTTING CHRIST riffs/solos and a sense that the battle reaches to an end comes forth...
“Santa Muerte”, up tempo rhythms and the presence of the gods, Nemesis and Fovos at the battlefield is obvious. Pliades gives the final note to end the warfare.
“Orders From The Dead” is the Diamanda Galas cover. The song is at its original version filled with musical themes by Sakis Tolis. My guessing is that Sakis didn’t want to cover this song 100% out of respect for this great artist, so after a permission that was given by Galas herself, Sakis added, with great success in my opinion, guitar themes that make this song even more emotional if this is possible. The lyrical theme is about the slaughter in Smirni by the Turkish and the feeling that Galas create can only bring tears to our eyes.

The album was recorded at Lunatach studios in Katerini (Greece), produced by Sakis Tolis and responsible for the great artwork and the layout is Jerome. This is it. Did I like this album? Hell yeah!!!
My worst fear since “Theogonia” was the next album. Can ROTTING CHRIST overcome the monster that they themselves created? “Aealo” came like Nemesis in the night and ripped my head off. This time Sakis Tolis got over himself and delivered to us the essence of ROTTING CHRIST. Perfect guitar arrangements, inspired by the gods for sure, bonded, solid and absolute.
With the holy fear of insulting the gods I will dare to say that all the heroes at the Elysian Fields, are on their feet, smashing their swords against their shields and with one voice they are screaming out loud: ΑΞΙΟΣ!!

http://www.metal-invader.com/db/reviews-5894.html

Annað hérna með 9/10

Very rarely do bands with as much storied history as Greece’s Rotting Christ lend themselves to roaring comebacks and reaffirmations. Instead, most of their core audiences are left with failed stylistic experiments and half-baked rehashes to keep them company in mourning misery for their favorite bands.

Indeed, few instances lend themselves to the shadowed glory and musty majesty of Rotting Christ’s Aealo; a triumphant slice of dark metal redemption which is as vital as any piece of the band’s catalog. Bold words? Perhaps, but multiple listens to Aealo—skepticism goggles firmly attached—proves that some bands just have it, with the venerable Greek black metal institution firmly ensconced in the “holy shit, they’re BACK” camp.

Of course, it isn’t as if Rotting Christ went anywhere particularly dangerous in recent years—albums such as 2004’s Sanctus Diavolos and 2007’s Theogonia weren’t exactly slouches—but Aealo simply evokes so many…rad memories of the band’s prime, early period, that it becomes difficult for the listener not to raise his or her fist and praise Zeus himself for this mighty metal offering.

What’s most intriguing about Aealo is how well it’s suited for repeated listening. The album is a grower of sorts, and the best possible kind; the songwriting of guitarist/vocalist Sakis Tolis is a truly dazzling display to behold. Extensive female choral accompaniment joins said songwriting, with the goddess Diamanda Galas herself joining the band on a cover of her classic “Orders From The Dead”. Meanwhile, the inimitable Rotting Christ riff/melody style is on full blast here, overcoming a quirky production to grasp the listener firmly, and without mercy.

Aealo is the best Rotting Christ album since Triarchy of the Lost Lovers. Dive deep, and discover for yourself

(Seasons of Mist)

Rating: 9.0

http://www.hellbound.ca/2010/01/rotting-christ-aealo/
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Alfreð Þór » Wed Jan 13, 2010 7:03 pm

Voddafokk, mig langar að heyra þetta !! :blot

Er þetta ekki komið á netið einhversstaðar ?

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby Agli » Thu Jan 14, 2010 1:13 pm

Kurdor wrote:

666.

*kjánahrollur*

þar sem ég hef óhóflegt óþol fyrir Rotting Christ (sem eru með virkilega flott logo, og mjög misvísandi nafn miðað við hvað tónlistin er píkuleg...)
anyhow...ætlaði ekki a vera með barnalega neikvæðni hérna...

ég tékkaði allavega á samples-unum af allri plötunni á Amazon...og ætla renna henni í gegn þegar hún dettur á netið...
gef a öllur séns...

methool gítarinn sem tekur þjóðlaga línurnar eyðilleggur fyrir mér allt evilness... ekkert stench af rottnun frelsarans þar...

og bara alltof upbeat fyrir minn smekk eins og ég hef oft sagt áður...

eeeeeeeeen þetta er SKÁRRA en síðasta plata allavega :D smá plús

frelsarinn halelúja er ósáttur
Image
Agli
3. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Thu Jan 14, 2010 1:30 pm

Agli wrote:
Kurdor wrote:

666.

*kjánahrollur*

Fyrir þá sem ekki vita.

The Book of Revelations (The Revelations of John, Apocalypse of John), semsagt síðasti kafli nýja testamentsins í bibblíunni sem minnist á number of the beast og allt það, já, þið vitið, Æron Meiden og uppruni 666 og whatnot.

Þessi kafli bibblíuskruddunar á uppruna sinn á lítili grízkri eyju í Eyjahafinu sem heitir Patmos. Sagan segir að John hafi fengið sína fyrstu "vitrun" meðan hann var þar staddur og hence, hefur þessi spámaður verið nefndur John Of Patmos.

The author of Revelation identifies himself several times as "John". The author also states that he was on Patmos when he received his first vision. As a result, the author of Revelation is referred to as John of Patmos. John explicitly addresses Revelation to seven churches of Asia Minor: Ephesus, Smyrna, Pergamos, Thyatira, Sardis, Philadelphia, and Laodicea.

Já, mikið rétt, titillinn á Seven Churches, plötu Possessed á einnig uppruna sinn úr þessum ritum.

Ennfremur:

The last book of the New Testament is commonly known today as the "Book of Revelation". The title found on some of the earliest manuscripts is "The Revelation of John" (Ἀποκάλυψις Ἰωάννου), and the most common title found on later manuscripts is "The Revelation of the theologian" Ἀποκάλυψις τοῦ Θεολόγου.

The Greek word ἀποκάλυψις, sometimes rendered directly from the Greek as apocalypse, is usually translated in English as revelation, since the literal meaning of the Greek word is "the act of revealing or unveiling").

Some later manuscripts add Evangelist or Apostle to the title. The book is effectively composed with its title within the opening words: "Revelation (Ἀποκάλυψις) of Jesus Christ".

Eníhú, þessi kafli biflíunnar var skrifaður Á GRÍZKU, AF GRIKKJA! svo af hverju í andskotanum færðu kjánahroll þegar GRÍZK hljómsveit notar ΧΞΣ, sem er þeirra eigið tungumál og upprunalegt form 666 sem við þekkjum í dag?

Stundum er mjög uncool að vera ignorant.

Mjög áhugaverð ritgerð um málefnið:
http://home1.gte.net/zzyzlane/write/essay/rev.html
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Berserkur » Thu Jan 14, 2010 2:01 pm

Agli wrote:tónlistin er píkuleg...)

(en)

ætla renna henni í gegn þegar hún dettur á netið...
gef a öllur séns...

methool gítarinn sem tekur þjóðlaga línurnar eyðilleggur fyrir mér allt evilness... ekkert stench af rottnun frelsarans þar...

:crazy
Hefur þér nokkurn tímann geðjast að bandinu? Hvers vegna þá að gefa því séns núna? Þjóðlegu gítarlínurnar eru í minnihluta. Nóg er af hamrandi riffum og áhugaverðum sólóum. Ef menn vilja rembast í þröngri evolness ímynd og þrá eintóman ofsa ættu þeir kannski að leita á einhæfari slóðir.

Rugli er kannski haldinn Hexakosioihexekontahexaphobia.

Nokkuð góð plata. Þyngri en ég hélt og meiri keyrsla( þegar ég heyrði af kórum og þjóðlagaelement bjóst ég við meiri epík og midtempo stíl). Virðist ekki eins góð og síðustu 3 verk fyrir mér( sem eru meira og minna feiknagóð). Á þessum tímapunkti fær Aealo 7,5 eða 8 af 10. Gott að þeir eru ekki að endurtaka sig en hafa samt nóg af RC trademörkum.
Berserkur

Postby Kurdor » Thu Jan 14, 2010 2:09 pm

Atli Jarl wrote:
Agli wrote:
Kurdor wrote:

666.

*kjánahrollur*

Fyrir þá sem ekki vita.

The Book of Revelations (The Revelations of John, Apocalypse of John), semsagt síðasti kafli nýja testamentsins í bibblíunni sem minnist á number of the beast og allt það, já, þið vitið, Æron Meiden og uppruni 666 og whatnot.

Þessi kafli bibblíuskruddunar á uppruna sinn á lítili grízkri eyju í Eyjahafinu sem heitir Patmos. Sagan segir að John hafi fengið sína fyrstu "vitrun" meðan hann var þar staddur og hence, hefur þessi spámaður verið nefndur John Of Patmos.

The author of Revelation identifies himself several times as "John". The author also states that he was on Patmos when he received his first vision. As a result, the author of Revelation is referred to as John of Patmos. John explicitly addresses Revelation to seven churches of Asia Minor: Ephesus, Smyrna, Pergamos, Thyatira, Sardis, Philadelphia, and Laodicea.

Já, mikið rétt, titillinn á Seven Churches, plötu Possessed á einnig uppruna sinn úr þessum ritum.

Ennfremur:

The last book of the New Testament is commonly known today as the "Book of Revelation". The title found on some of the earliest manuscripts is "The Revelation of John" (Ἀποκάλυψις Ἰωάννου), and the most common title found on later manuscripts is "The Revelation of the theologian" Ἀποκάλυψις τοῦ Θεολόγου.

The Greek word ἀποκάλυψις, sometimes rendered directly from the Greek as apocalypse, is usually translated in English as revelation, since the literal meaning of the Greek word is "the act of revealing or unveiling").

Some later manuscripts add Evangelist or Apostle to the title. The book is effectively composed with its title within the opening words: "Revelation (Ἀποκάλυψις) of Jesus Christ".

Eníhú, þessi kafli biflíunnar var skrifaður Á GRÍZKU, AF GRIKKJA! svo af hverju í andskotanum færðu kjánahroll þegar GRÍZK hljómsveit notar ΧΞΣ, sem er þeirra eigið tungumál og upprunalegt form 666 sem við þekkjum í dag?

Stundum er mjög uncool að vera ignorant.

Mjög áhugaverð ritgerð um málefnið:
http://home1.gte.net/zzyzlane/write/essay/rev.html

Þetta er líklega of langt fyrir grey strákinn.
Agli, hér er styttri útgáfan af því sem Atli sagði: Þú ert heimskur. :cute
Hvar er þú böl kannt,
kveð þú það bölvi að
Kurdor
Haukur Bragason

Postby Agli » Thu Jan 14, 2010 2:41 pm

heheh...

mér finnst 666 sem stendur eitt og sér kjánalegt á bol í hvaða formi sem það er

margt í kringum þungarokk sem mér fynst dásamlega hlægilegt og asnalegt :)

og hvað varðar að reyna gefa plötunni séns.... maður verður að kynna sér óvininn
Agli
3. stigs nörd

Postby Berserkur » Thu Jan 14, 2010 2:49 pm

Agli wrote:maður verður að kynna sér óvininn

Gjörðu svo vel:
http://thepiratebay.org/torrent/3350532 ... ium__Black
Berserkur

Postby AnthraX » Thu Jan 14, 2010 10:16 pm

Haha, vá hvað Atli og Kurdor voru að misskilja hrikalega :lol
Image
AnthraX
Töflunotandi

Postby Atli Jarl » Thu Jan 14, 2010 10:51 pm

AnthraX wrote:Haha, vá hvað Atli og Kurdor voru að misskilja hrikalega :lol

Haha, vá hvað þú ert lang-leiðinlegasti notandi Töflunnar.

Fuck off!
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby AnthraX » Fri Jan 15, 2010 1:30 am

:lol2
Image
AnthraX
Töflunotandi

Postby Atli Jarl » Sat Jan 16, 2010 12:00 pm

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oK_sW-wnPK8&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oK_sW-wnPK8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

:hurra :hurra :hurra
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Atli Jarl » Tue Jan 19, 2010 3:10 pm

Noctis Era er komið í dánlód hjá Season Of Mist!

http://www.season-of-mist.com/common/downloads/RottingChrist/rotting%20christ%20-%20noctis%20era.mp3

Go get it!! :bow :bow :bow

Þetta lag er svo gott að mér langar að brjóta innanstokksmuni þegar ég blasta því!
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby HreSS » Tue Jan 19, 2010 4:32 pm

Svo gott :crazy :bow
HreSS
4. stigs nörd

Postby Berserkur » Tue Jan 19, 2010 5:22 pm

Líqa hjer

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yo-5rFcJujc&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yo-5rFcJujc&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Berserkur

Postby Balance » Tue Jan 19, 2010 5:31 pm

Hljómar mjög vel.
Balance
5. stigs nörd

Postby AnthraX » Tue Jan 19, 2010 10:51 pm

:Leidinlegt
Image
AnthraX
Töflunotandi

Postby T-Bone » Tue Jan 19, 2010 11:13 pm

AnthraX wrote::Leidinlegt

Hahaha, snáfaðu tröll.
T-Bone
1. stigs nörd

Postby Alfreð Þór » Tue Jan 19, 2010 11:44 pm

Virkilega töff lag. Fer þessi djöfulsins plata ekki að leka ??!

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby AnthraX » Wed Jan 20, 2010 4:57 pm

Art Vandelay wrote:

Hahaha, snáfaðu tröll.

Ég tek þessu nú sem gríni :lol2
Image
AnthraX
Töflunotandi

Postby Kurdor » Wed Jan 20, 2010 6:34 pm

AnthraX wrote:
Art Vandelay wrote:

Hahaha, snáfaðu tröll.

Ekki ég. Hvert ertu eiginlega? Til í að nafngreina kjéppz?
Hvar er þú böl kannt,
kveð þú það bölvi að
Kurdor
Haukur Bragason

Postby HreSS » Wed Jan 20, 2010 8:03 pm

Kurdor wrote:
AnthraX wrote:
Art Vandelay wrote:

Hahaha, snáfaðu tröll.

Ekki ég. Hvert ertu eiginlega? Til í að nafngreina kjéppz?

:kurdor

Ég er samt forvitinn að vita það líka.
HreSS
4. stigs nörd

Postby HreSS » Sun Jan 24, 2010 3:13 pm

Heyrði hana já Atla um daginn og greip hún mig strax. Ég bjóst svo alls ekki við þessu en þessi kexrugluðu flottu riff hitta svo nákvæmlega á allar gleðitaugar líkamans.

Hinsvegar þá má lag 7 Nekron Iahes fokka sér hargalega, en þið komist aðþví þegar þið hlustið á plötuna. En orders from the dead er ég ekki alveg að fíla heldur, samt mjög töff dæmi.

Þessari plötu verður gefið milljón snúninga á þessu ári það er víst, farðu svo að leka hellíddið þitt!

:thumbsup
HreSS
4. stigs nörd

Postby Berserkur » Mon Jan 25, 2010 7:32 pm

Ef rýnt er í yrkisefnin fellur Nekron Iahes ágætlega að þemainu á plötunni, þrátt fyrir að vera dálítið væló á Aealo. En samt, kommoon, þetta er ca. 1 mínúta og er ekki ætlað til þess hlusta á eitt og sér heldur þáttur í samfellu skífunnar.

Af góðri umsögn um plötuna
The life of primeval warrior was about superstition and praying at the altar of the unknown god, the bringer of darkness and impending doom (dub-sag-ta-ke). That life was also celebrated by his family, where women cried, sending their sons, brothers and husbands to battle (Aealo, Nekron Iahes), as female choir so aptly represents.

http://v2.metalreviews.com/index.php?op ... &Itemid=27

Killing Songs : Eon Aenaos, Demonon Vrosis, dub-sag-ta-ke, Pir Threontai

Ég er nú alveg sammála rívjúinu með topplög. En myndi gefa henni örlítið lægri einkunn. Demonon Vrosis kemur sterklega til greina sem pikk plötunnar í mínum huga.

Varðandi Orders of the dead. Ég ímynda mér að ég sé ekki alltaf í gírnum til að hlusta á það en Galas fer á kostum í framsögu og ljóðrænum texta sem ólgar af réttlátri reiði og ákveðni og undirspil RC kryddar.

P.S. Djöfull er ég að fíla þessi nokkru þaulhugsuðu sóló á plötunni.
Berserkur

Postby HreSS » Mon Jan 25, 2010 7:38 pm

Berzerkur wrote:P.S. Djöfull er ég að fíla þessi nokkru þaulhugsuðu sóló á plötunni.

Einmitt þegar ég hélt að lögin gætu ekki orðið flottari þá koma þessi sóló :bow mindblowing.
HreSS
4. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Mon Jan 25, 2010 8:02 pm

Mér finnst nú alltaf jafnmagnað að sjá katalóginn þeirra á MA.

Passage to Arcturo EP, 1991 82%
    Thy Mighty Contract Full-length, 1993 91%
    Non Serviam Full-length, 1994 96%
    Triarchy of the Lost Lovers Full-length, 1996 94%
    A Dead Poem Full-length, 1997 94%
    Sleep of the Angels Full-length, 1999 92%
    Khronos Full-length, 2000 94%
    Genesis Full-length, 2002 94%
    Sanctus Diavolos Full-length, 2004 95%
    Theogonia Full-length, 2007 91%
    Aealo Full-length, 2010 ??%

Þetta eru meðaltöl af dómunum, þeir eru vitaskuld mismargir og stundum ekki nema 1, en fjandinn sjálfur, geri aðrir betur en að vera yfir 90% á öllum LP plötum sem sveitin hefur sent frá sér og það á MA!. Haters og kvltistar, sem MA er jú alveg troðfullt af hafa ekki séð ástæðu til að t.d. hrauna yfir A Dead Poem og Sleep Of The Angels, sem er býsna furðulegt.

Ég geri ráð fyrir að Aealo verið engin undantekning á þessu, því þeir dómar sem ég hef séð nú þegar á plötuna hafa verið 90% og yfir og það meira að segja frá kvltista sem bjóst svo sannarlega ekki við þessu.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Mon Jan 25, 2010 8:11 pm

Vá. Ég get ekki beðið.
Balance
5. stigs nörd

Postby Dagur » Mon Jan 25, 2010 8:17 pm

Miðað við þetta lag af youtube sem Berserkur póstaði hingað er ég hættur að gefa Rotting Christ séns. Vonandi verður þó skemmtilegra að sjá þá á sviði en ég ætla ekki einu sinni að reyna að renna aftur í gegnum plötu með þeim.
Dagur
1. stigs nörd

Postby T-Bone » Tue Jan 26, 2010 12:19 am

Atli Jarl wrote:Mér finnst nú alltaf jafnmagnað að sjá katalóginn þeirra á MA.

Þetta eru meðaltöl af dómunum, þeir eru vitaskuld mismargir og stundum ekki nema 1, en fjandinn sjálfur, geri aðrir betur en að vera yfir 90% á öllum LP plötum sem sveitin hefur sent frá sér og það á MA!. Haters og kvltistar, sem MA er jú alveg troðfullt af hafa ekki séð ástæðu til að t.d. hrauna yfir A Dead Poem og Sleep Of The Angels, sem er býsna furðulegt.

Ég geri ráð fyrir að Aealo verið engin undantekning á þessu, því þeir dómar sem ég hef séð nú þegar á plötuna hafa verið 90% og yfir og það meira að segja frá kvltista sem bjóst svo sannarlega ekki við þessu.

Held að Immolation og Primordial séu einu böndin sem slá þá út á MA.

Góð saga.
T-Bone
1. stigs nörd

Postby Óskar Þór » Tue Jan 26, 2010 12:23 am

Fínt lag.
Ömurlegur söngur.
Óskar Þór
Töflunotandi

Postby Atli Jarl » Tue Jan 26, 2010 12:27 am

Art Vandelay wrote:
Atli Jarl wrote:Mér finnst nú alltaf jafnmagnað að sjá katalóginn þeirra á MA.

Held að Immolation og Primordial séu einu böndin sem slá þá út á MA.

Góð saga.

Neinei, Immolation eru með Failures í 83% Harnessing í 89% og Shadows í 87% og Primordial með Imrama í 76% og báðar sveitir með færri plötur útgefnar.

Það er hinsvegar magnað að sjá síðustu 2 plötur Primordial með 10 review og 93% á The Gathering Wilderness og 14 review og 95% á To The Nameless Dead.

Bæði Immo og Primo eru svo meðal minna eftirlætissveita. :)
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby T-Bone » Tue Jan 26, 2010 12:38 am

Ég segi þetta bara því það dæma mun fleiri immolation og primordial plöturnar heldur en Rotting Christ. En já, allt saman frábær bönd. Get ekki beðið eftir þessari plötu og sjá þá á andkristni!
T-Bone
1. stigs nörd

Postby Kurdor » Tue Jan 26, 2010 1:18 am

Ég verð sannfærðari og sannfærðari um hvað þetta sé ofsaleg plata. :bow

7 og 11 eru hins vegar skip-tracks og bitna herfilega á allri hinni snilldinni.
Hvar er þú böl kannt,
kveð þú það bölvi að
Kurdor
Haukur Bragason

Postby birkirFMC » Tue Jan 26, 2010 1:22 am

Lagið þarna sem hrisstst á autúbb... Það er nokkuð kattsí. Fílaða.
A.K.A. Svartbakinsky og Let_It_All_Go
"I won't change my true self just so that we can be friends"
*..the harder one tries to look punk, the more they're compensating for the total failure as one.*
Image
http://www.halifaxcollect.blogspot.com
http://kaninka.net/birkirfjalar
http://www.dordingull.com/gagnaugad
birkirFMC
27. stigs nörd

Postby Herra Beinagrindarokk » Tue Jan 26, 2010 10:34 am

Þetta youtube lag fannst mér hræðilegt, því miður. Þessi górilluvókall fór sérstaklega í taugarnar á mér, og söngurinn yfir höfuð fannst mér óvenju slæmur. Það eina sem heillaði mig við þetta lag var "Fire!" kaflinn, skemmtileg Bathory tilvísun.

Ég hef samt trú á því að það leynist nokkur góð lög á þessari plötu, og ætla því að gefa henni séns. Tvær seinustu plöturnar þeirra voru nefnilega mjög fínar.
Herra Beinagrindarokk
2. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Sat Jan 30, 2010 7:34 am

Image

Gatefold DLP

Image

CD BoxSet
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Mon Feb 01, 2010 7:51 pm

aaaa. Noctis Era er svo fokking flott lag, búið að vera í ansi mikilli spilun í dag. High-pitchið hjá Sakis í þessu lagi er ótrúlega intense.
Balance
5. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Mon Feb 08, 2010 4:03 pm

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/C-ur-E1IP0c&hl=en_US&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/C-ur-E1IP0c&hl=en_US&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Annað lag komið á Jútúb...og þetta lag er svooooooooo GOTTT!!!!!

....og reyndar var öll platan að leka í töluðum orðum.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Mon Feb 08, 2010 5:27 pm

Hvar? Ég er búinn að gúggla og filestube-a og finn ekki neitt.
Balance
5. stigs nörd

Postby Alfreð Þór » Mon Feb 08, 2010 6:22 pm

Atli Jarl wrote:....og reyndar var öll platan að leka í töluðum orðum.

Link ? Var að leita að þessu og fann þetta ekki neins staðar.

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby HreSS » Mon Feb 08, 2010 6:57 pm

Yay! Þá þarf maður ekki að halda því leyndu lengur að maður sé löngu kominn með plötuna :brosandiogsvalur
HreSS
4. stigs nörd

Postby Balance » Mon Feb 08, 2010 6:58 pm

Balance
5. stigs nörd

Postby Darkmundur Fenrir » Mon Feb 08, 2010 8:58 pm

Búinn að hlusta á svona hálfa plötuna meðan ég var að gera annað. Þarf að rúlla í gegn um hana aftur frá byrjun og pæla meira í henni, en ég fíla hana so far.
Image
Darkmundur Fenrir
4. stigs nörd

Postby Alfreð Þór » Mon Feb 08, 2010 9:15 pm

Er búinn að renna henni í gegn núna tvisvar í röð, og hún er engan veginn að standast undir þeim væntingum sem ég bar til hennar. Alltof cheesy eitthvað, þetta hljómar bara ekkert eins og Rotting Christ.
Þetta er í besta falli áhlustanlegt, varð virkilega fyrir vonbrigðum.

Image

Abominor
Alfreð Þór
Töflunotandi

Postby Flak » Tue Feb 09, 2010 10:39 am

Fín plata en andskotinn hvað síðasta lagið á ekki við.
The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done. Rocky Balboa
Flak
Siðapostuli

Postby Atli Jarl » Wed Feb 10, 2010 11:33 am

Flak wrote:Fín plata en andskotinn hvað síðasta lagið á ekki við.

Júbb, það á algerlega jafnmikið við og hin lögin.

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tGR27sF61BQ&hl=en_US&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tGR27sF61BQ&hl=en_US&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Flak » Wed Feb 10, 2010 1:01 pm

þú um það, mér finnst það leiðinlegt :)
The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done. Rocky Balboa
Flak
Siðapostuli

Postby Atli Jarl » Wed Feb 10, 2010 4:41 pm

Flak wrote:þú um það, mér finnst það leiðinlegt :)

Það er líka í góðu lagi, því þú ert vitlaus. :ullari :lol :lol
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Flak » Wed Feb 10, 2010 4:52 pm

Atli Jarl wrote:
Flak wrote:þú um það, mér finnst það leiðinlegt :)

Það er líka í góðu lagi, því þú ert vitlaus. :ullari :lol :lol

Image

:lol2
Flak
Siðapostuli

Postby Atli Jarl » Wed Feb 10, 2010 5:00 pm

Flak wrote:I iz Lolcat....

Image

Is you? Honest?
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Wed Feb 17, 2010 12:00 am

bömp.

Búinn að hlusta ansi mikið á plötuna undanfarið. Fyrsta hlustun var áhugaverð og svolítið skrýtin, en gerði mig samt forvitinn. Síðan varð platan bara betri og betri með hverri hlustun. Ég fíla líka mjög vel kvennaraddirnar í titillaginu og einnig í Nekron Lahes, gefur plötunni skemmtilegan keim.

Orders of The Dead er mjög flott og mér finnst það passa mjög vel þarna í endann. Hafði aldrei heyrt í Diamanda Galas áður þannig að ég var ekki alveg viss hverju ég átti að búast við. Minnir röddin hennar einhvern annan á stereotýpu af klikkaðri galdrakellingu í cheesy bíómynd? Ég kemst í svolítinn þannig fíling við röddina hennar, en á góðan hátt.

Geðveik plata og ég er viss um að hún eigi bara eftir að verða betri. Eins og stendur er ég hrifnastur af laginu Thou Art Lord.
Balance
5. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Wed Feb 17, 2010 2:10 pm

Balance wrote:bömp.

Búinn að hlusta ansi mikið á plötuna undanfarið. Fyrsta hlustun var áhugaverð og svolítið skrýtin, en gerði mig samt forvitinn. Síðan varð platan bara betri og betri með hverri hlustun. Ég fíla líka mjög vel kvennaraddirnar í titillaginu og einnig í Nekron Lahes, gefur plötunni skemmtilegan keim.

Orders of The Dead er mjög flott og mér finnst það passa mjög vel þarna í endann. Hafði aldrei heyrt í Diamanda Galas áður þannig að ég var ekki alveg viss hverju ég átti að búast við. Minnir röddin hennar einhvern annan á stereotýpu af klikkaðri galdrakellingu í cheesy bíómynd? Ég kemst í svolítinn þannig fíling við röddina hennar, en á góðan hátt.

Geðveik plata og ég er viss um að hún eigi bara eftir að verða betri. Eins og stendur er ég hrifnastur af laginu Thou Art Lord.

I likes the cut of your jib and the sound of your town!

Smekkmaður!
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Vitsmunavera » Wed Feb 17, 2010 4:12 pm

Ég man að fyrst þegar að ég heyrði í Theogonia þá var ég allveg búinn að afskrifa sveitina. Eftir 10-15 hlustanir í viðbót var ég farinn að fíla hana í botn og í dag er hún ein af uppáhalds plötunum mínum. Sýnir bara hvað Rotting Christ leyna á sér og hvet ég alla til þess að hlusta á plöturnar oftar en bara einu sinni áður en þeir mynda sér skoðun.
Vitsmunavera
Töflunotandi

Postby Vitsmunavera » Wed Feb 17, 2010 4:14 pm

1349 wrote:og hvet ég alla til þess að hlusta á plöturnar oftar en bara einu sinni áður en þeir mynda sér skoðun.

Þetta á líka við um mömmu þína.
Vitsmunavera
Töflunotandi

Postby Atli Jarl » Wed Feb 17, 2010 4:15 pm

1349 wrote:
1349 wrote:og hvet ég alla til þess að hlusta á plöturnar oftar en bara einu sinni áður en þeir mynda sér skoðun.

Þetta á líka við um mömmu þína.

:lol2 :lol2 :lol2

Þokkalega!
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby Balance » Wed Feb 17, 2010 4:39 pm

Balance wrote:bömp.

Orders From The Dead átti þetta að vera.
Balance
5. stigs nörd

Postby Balance » Wed Feb 17, 2010 4:40 pm

MJÖÖÖG MIKILVÆGT.
Balance
5. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Mon Feb 22, 2010 6:33 pm

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2hOfNukY6Og&hl=en_US&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2hOfNukY6Og&hl=en_US&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

ΧΑΡΕ ΠΑΡΕ ΜΕ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΨΕ ΜΕ

Rage and fight
ΕΑΛΩ Η ΖΩΗ
March and fright
ΕΑΛΩ Η ΨΥΧΗ

And now that dawn breaks
Behind the eyes
And its lightness delivered
By the screams
Just feeling my face frozen
Just seeing my life chosen by

Arm and strike
ΕΑΛΩ Η ΖΩΗ
Arch and ride
ΕΑΛΩ Η ΨΥΧΗ

And now that painted crows
Laugh in the shade
Spreading their screams
In the valley of death
Just feeing my heart trembling
The time has come to...

CHORUS
Rage and fight
March and fright
ΕΓΕΝΕΤΩ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΡΕΒΟΣ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ
Arm and strike
Arch and ride
ΕΓΕΝΕΤΩ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΡΕΒΟΣ ΚΑΙ ΘΛΙΨΗ

Let there be my dreadful dream
Rage and fire

CHORUS

Let there be my dreadful dream
Rage and fire
Let there sound my wicked dreams
Fear afire

Image
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Postby birkirFMC » Sun Feb 28, 2010 9:02 pm

Rotting Christ
Aealo
By Denise Falzon

If there are one black metal band that can hold their own in the extreme metal world of sub-genre elitists, they are Rotting Christ. These mighty veterans are known for taking black metal and adding some of their native Greek flavour. The band's latest release, and tenth full-length, Aealo (meaning "catastrophe") is the follow-up to 2007's highly revered Theogonia, and it exceeds expectations. After 20 years, Rotting Christ have stuck to their formula of pairing harsh, obliterating riffs with beautiful melodies. But on Aealo, they've taken it up a notch; with the Greek choir Pliades featured on most of the album, there is a stark contrast between these chanting vocals and the extreme, relentless riffage on tracks like "Demonon Vrosis" and "Noctis Era." But it all somehow fits together when mixed with subtle melodies and heavy rhythmic beats. Primordial vocalist Alan A. Nemtheanga also lends his voice to "Thou Art Lord," adding some more culture with a Celtic vibe. A natural progression from Theogonia, Aealo highlights just how unconventional Rotting Christ's sound is, especially on "Fire Death and Fear," further showcasing front-man Sakis Tolis as one of the most unique extreme metal vocalists, in terms of intonation. Although under pressure to create a record that lives up to Theogonia, Rotting Christ have risen to the occasion with the godlike Aealo.

Rotting Christ have always been a band that, despite being primarily black metal, even fans of other metal sub-genres enjoy. Why do you think you've been able to cross those boundaries?
Tolis: We were never a traditional extreme black metal band, but were always seeking new directions [while] keeping our roots, of course. Our artistic anxieties do not leave us in the narrow boundaries of black metal, so we're always expanding our style, faithfully, to our black and dark roots. Also, I think that our mentality, our Mediterranean mentality, led us to this, because Scandinavian people have much different personalities. I think that we provided, and we still provide, an alternative way of how black metal could also sound.

What was the writing and recording process like for Aealo?
I took really seriously the composing process and I isolated myself for more than a year in order to find out a way for [the] unexplored paths of my soul. I worked different this time; I was based more on the thoughts and less on playing guitar. I philosophized a lot, I slept a little and I finally came up with Aealo. Concerning its recording, we moved to the glorious mountain Olympus (the mountain of Gods) in order to get the inspiration we were really seeking for the recording. This is where the studio Lunatech was located and spending almost four months there and having a continuant spiritual touch, I think that we expressed our feelings as we really wished.

Why did you choose to self-produce/mix the album?
I grew up with the motto "do it yourself." I grew up artistically in the era when the underground metal scene was born and as you can understand, things were way more romantic, honest and true than now. We had no luxuries of managers, agencies, producers, etc. So I kept something from this era. I produce, mix and master everything by myself and try sometimes to book our shows. This is the way I like and the way that I feel I am playing in a band. To be honest, I do not think that someone else except you will take care more than you concerning your band.

How does Aealo compare to your previous release, Theogonia? Did you feel any pressure after the underground success of Theogonia?
More metal and more epic! It was a kind of nightmare for me, being the only composer in the band. It is common knowledge that every good album can hardly be surpassed, so that filled me with stress and a little touch of insecurity! As an artist, I had to surpass my abilities, so I worked hard on an album that I want to believe will bring the band a step up and considering the first feedback, I think that we did manage to create a worthy, and maybe better, follow-up than Theogonia.

Especially on Aealo, there is a very distinct, native Greek vibe. Is letting your cultural roots shine through in your music a conscious decision or does it come naturally?
I feel like [it] comes naturally. The more I grow, the more I return back to where I was born. I am more fascinated with the ancient Hellenic culture, even if I still consider myself as a citizen of planet Earth. I am really into researching civilizations all around the world, listening to their music. And on the last album, I am more into my native cultural roots.

How would you say the band's sound has progressed over the years?
If something doesn't evolve it simply dies; we do not want to die and Rotting Christ are evolving album by album, providing new elements, but faithful to our metal roots. First of all, we are metallers, and this is the idea we fight for.

I read that "Aealo" means catastrophe. Why did you choose this as the album title? How does it tie in with the general concept or theme of the album?
This is how you feel listening to an album that has to do with the feelings of a warrior during a battle. Weird feelings, strange feelings, feelings of anger, the feeling of fear, the feeling of grief and so many other variations that a warrior can have during a battle. Listening to the album, you will feel that you are in the middle of a battlefield and you are fighting against your feelings!

Primordial vocalist Alan A. Nemtheanga lends his voice to one of the tracks, how did that collaboration come about?
Alan is a metal brother to me and when I was composing the song "Thou Art Lord," I said to myself that his voice will fit very well with the atmosphere of the song. So I did ask him and he accepted pleasurably. Working with Alan is a pleasure. And yes, it is the first time that you can hear an English accent in Rotting Christ music!

Why did you decide to features the choir Pliades on this album?
We wanted to catch this primitive feeling. These ladies are specialized in singing lament songs based on the ancient Greek tradition, and definitely were a better choice than the usual digital keyboards. I think that they add an additional dark atmosphere on the whole album and they definitely sound unique.

Why did you decide to cover Diamanda Gala's "Orders From The Dead"?
I just decided to cover one of the most soulful songs ever in music. A song that has to do with genocide and could fit very well with the whole atmosphere of the album. It is one of the few songs that made me cry the first time I listened and it was in the back of my soul always the idea to cover it. [The] time had come with Aealo. I did contact the mistress of darkness, Diamanda Galas, asking her if I could write some music for her song and she answered positively. It was my biggest challenge as a composer; I had to cover one of the best vocalists of music history. I did; I worked hard. I couldn't sleep, but in the end I came up with a result that Diamanda Galas approved and enjoyed. I am honoured because of this! (Season of Mist)

http://exclaim.ca/musicreviews/generalr ... fid1=44564
A.K.A. Svartbakinsky og Let_It_All_Go
"I won't change my true self just so that we can be friends"
*..the harder one tries to look punk, the more they're compensating for the total failure as one.*
Image
http://www.halifaxcollect.blogspot.com
http://kaninka.net/birkirfjalar
http://www.dordingull.com/gagnaugad
birkirFMC
27. stigs nörd

Postby Atli Jarl » Sun Feb 28, 2010 9:43 pm

How would you say the band's sound has progressed over the years?
If something doesn't evolve it simply dies; we do not want to die and Rotting Christ are evolving album by album, providing new elements, but faithful to our metal roots. First of all, we are metallers, and this is the idea we fight for.

/End all threads.
PANZER DIVISION ATRUM!

iTunes get music on

Quantcast
Atli Jarl
Sanctus Diavolos

Return to Metal